ریزش مو

جوش صورت،درمان جوش صورت،لک صورت،پوست،زیبایی پوست

ریزش مو

جوش صورت،درمان جوش صورت،لک صورت،پوست،زیبایی پوست

انواع مو

انواع مو

موهای خشک

 

در این نوع موها، غدد چربی فعال نیستند. عوامل دیگری مانند حضوربیش از حد در زیر آفتاب، استفاده از شامپوهای خشن و درمانهای شیمایی نیز موجب خشکی مو می شوند. تجمع چربی، منافذ پوست سر را می بندد و اجازه جریان یافتن چربی به سطح پوست را نمی دهد. این از علل دیگر خشکی مو است. موهای خشک به مقدار زیادی مواد غذایی نیاز دارد. موی خشک را با یک روغن گیاهی گرم، حداقل دو بار درهفته ماساژ دهید. از رژیم سرشار از روی استفاده کنید. شامپوی مورد مصرف شما باید از نوع ملایم باشد. از بیگودی های الکتریکی و سشوار استفاده نکنید.

موهای چرب

معمولأ در افراد دارای پوست چرب، موهای چرب بیشتر دیده می شود. علت چرب بودن بیش از حد موها، ترشح زیادتر از معمول چربی است. موهای چرب را به راحتی می توان تشخیص داد. این نوع موها حتی پس از شستشو با شامپوچرب به نظر می آیند و بیشتر کثیف می شوند. برای دانستن آنکه موهایتان از نوع خشک، چرب یا معمولی است، در روز دوم بعد از استحمام، کاغذ نازکی را برروی پوست سر خود قرار دهید. اگر لکه چربی کوچکی بر روی کاغذ دیده شود، مو از نوع معمولی و اگر لکه ای دیده نشود از نوع خشک است. اگر رشته های مو به یکدیگر چسبیده اند، موی شما از نوع چرب است.

موهای چرب باید هر 3 تا 4 روز و یا حتی با فواصل کمتر شسته و با لیمو آبکشی شوند. اگر دارای موهای چرب هستید از شامپوی حاوی حنا یا سدر استفاده کنید. ماساژ پوست سر با یک روغن گیاهی به حفظ PH آن کمک می کند از مصرف غذاهای چرب پرهیز کنید و به جای آن سبزیجات برگ سبز و میوه بخورید.

ریزش مو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد