ریزش مو

جوش صورت،درمان جوش صورت،لک صورت،پوست،زیبایی پوست

ریزش مو

جوش صورت،درمان جوش صورت،لک صورت،پوست،زیبایی پوست

چند نکته مهم درباره موها

چند نکته مهم درباره موها

اگر موهایتان را نشسته اید و خشک هستند از برس های مویی و چنان چه موها خیس

(مرطوب) هستند از برس های نرم دارای دندانه های لاستیکی استفاده کنید.

 

قبل از شستشو با شامپو، زدن چند ضربه ملایم به موهای خشک به برداشته شدن پوسته ها و تحریک پوست سر و افزایش جریان خون به ریشه موها کمک می کند.

 

نوع آبی که موهایتان را با آن می شویید اهمیت زیادی دارد. اگر موهایتان کدر است ویا فرم نمی گیرد ممکن است این اشکال ناشی از نوع آب باشد. شستشوی موها با آب چاه که حاوی مواد معدنی طبیعی است و آب سخت هم نامیده می شود می تواند آنها را کدر کند. در این وضعیت معمولأ موها حالت نمی گیرند. از سوی دیگر، آب نرم مواد معدنی زیان بخش کمتری دارد. برای رهایی از عوارض ناشی از مواد معدنی، هفته ای یک بار از شامپوی صاف کننده مو استفاده نمایید.

 

قبل از رنگ کردن موها، قسمت انتهایی آن ها را کمی مرطوب کنید. انتهای موها رنگ بیشتری را به خود جذب می کنند و خیس کردن این قسمت موجب می شود رنگ را به سرعت جذب نکند.

 

فرآورده های شیمیایی، مثل رنگ مو می توانند موجب آسیب دیدگی مو شوند. از فرآورده های محافظ رنگ که به منظور به حداقل رساندن خشکی موها و حفظ رنگ مو در وضعیت صحیح و پیشگیری از آسیب دیدگی موها ساخته شده اند استفاده کنید.

 

استرس، خستگی، افسردگی، تغییرات فصلی، حاملگی، جراحی ها و شوره سر می توانند از طریق ضعیف کردن متابولیسم، موجب ریزش مو شوند با این حال علت اصلی ریزش مو، تغییرات هورمونی است.

 

رفع شوره و خارش پوست سر

شوره سر در اثر ریزش شدید سلول های مرده پوست سر و بازسازی تسریع شده روپوست (اپیدرم) ایجاد می شود. یعنی مدت این فرآیند که باید به طور متوسط 28 روز باشد به حدود 14 روز می رسد. شوره سر اغلب با خارش و ناراحتی همراه است.

 

قارچ (مالاسزیا) به طور طبیعی بر روی سر سالم وجود دارد و از چربی ترشح شده از فولیکول مو تغذیه می کند. گاهی رشد این قارچ به دلایل نامشخص غیرقابل کنترل می شود و در نتیجه، بازده سلولی و تولید سلول های جدید افزایش می یابد و سلول های مرده بیشتری ریزش می کنند و شوره تولید می شود.

 

شامپو کردن روزانه شوره را از سر دور می کند و چربی پوست سر و موها را کاهش می دهد. ولی چنان چه شوره با این کار رفع نشد باید از شامپوی ضد شوره استفاده کرد.     

ریزش مو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد